Mülk Yönetimi
Günümüzde yatırım yapmak için ödeme alternatiflerinin avantajları ve yatırım yapılabilecek gayrimenkul projelerinin çeşitliliği, yatırımcıların birçok gayrimenkul satın almasına neden oldu. Bu yatırımcılar aynı zamanda büyük çoğunlukla yoğun çalışan sektörlerde bulunuyor, diğer yatırımcı grubu ise çeşitli nedenlerle yurtdışında yaşıyor, bu durum yatırımcıların mülklerinin bir şekilde takip edilmesi zorunluluğunu yarattı.
Genelde yurtdışında ve İstanbul’da bilinen mülk yönetim sistemi artık yavaş yavaş İzmir’de de bir gereklilik haline geldi.
Mülk Yönetimi Nedir?
Yatırım amaçlı edinilmiş mülklerin günlük operasyonunun gerçekleştirilebilmesi, mülk sahibi ve kiracı ilişkisinin sağlıklı yürütülmesi ve gayrimenkulün mülk sahibi adına emlak değerini arttıracak şekilde profesyonel olarak yönetilmesidir.
Operasyonlar:
-Profesyonel pazarlama yöntemleri ile kiracı seçimi, kiracı kredibilitesinin araştırılması,
-Kira sözleşmesinin hukuki son değişikliklere uygun olarak hazırlanması, kiracıdan gerekli evrakların temini,
-Mülk ile ilgili rutin bakım, acil onarım, boya, tesisat, mobilya vb. yaptırılması, harcamaların raporlanması
-Mülkün vergi, sigorta vb. gibi zamanında yapılması gereken zorunlu işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve mülk sahibini bilgilendirmesi,
-Güncel kira bedelleri için profesyonel pazar analizlerini yapılması, kira artışlarının takibi,
-Kira ödemelerinin takibi, sorunlu kiracılar ile ilgili hukuki işlemlerin başlatılması ve takibi,
-Tahliye sürecinin yönetilmesi, mülkün tesliminin alınması
İzmir’de FCTU olarak mülk yönetimi operasyonlarını yapabilmek için 13 yıl önce kurduğumuz gayrimenkul alım satım şirketimize, 5 yıl önce muhasebe, hukuk, reklam departmanı, müşteri ilişkileri, teknik müdürler ve teknik ekiplerin bulunduğu bina yönetimi şirketimizi de ekledik.
Tüm bu departmanlarımız ile şu anda İzmir’de My Plaza, The Mercer, Boliva Bornova gibi binaların mülk yönetimini gerçekleştirmekten ve İzmir’de ilk mülk yönetim sistemini gerçekleştiren firma olmaktan dolayı gurur duyuyoruz.
Emlak şirketimiz boş olan gayrimenkullere uygun kiracı bulabilmek için klasik pazarlama yöntemleri haricinde dijital reklam desteği de alarak daha hızlı kiralanmasını, düzgün kiracılar bulunmasını, böylece mülklerin emlak değerinin korunmasını sağlamaktadır. Bina yönetim şirketimiz ise mülklerin tadilat ve gerekli yenilenmelerini yaptırmakta ve yeni kiracıya teslim etmektedir. Ayrıca komple binanın yıllık tüm periyodik bakımları, personel alımları, binanın işletilmesi, aidat ve kira tahsilatları ve takibi, kontrat süresi dolan sözleşmelerin yenilenmesi, bina sigortası işlemleri ile ilgilenilmektedir. Herhangi bir sorun oluştuğunda hukuk birimimiz devreye girerek süreci yönetmektedir. Aidat ve kira takip sistemleri CRM programı üzerinden takip edilmekte, müşteri ilişkileri departmanımız ile birebir görüşmeler aracılığı ile de bilgilendirme yapılmaktadır.
İzmir’de yatırımcılar tarafından inşa edilen yatırım amaçlı komple binaların (ofis veya konut) mülk yönetimlerinin yanında farklı lokasyonlarda çoklu mülkü olan yatırımcı müşterilerimize de aynı hizmet verilmektedir.
FCTU Yönetim Kurulu Başkanı
Gülçin Okay